Menjen-e iskolába a gyermek?

Az iskolaérettség egyenlő-e az okossággal vagy ügyességgel? 6 éves korára automatikusan iskolaéretté válik a gyermek? Milyen fizikai és pszichés „érettség” szükséges az iskolai elvárásoknak való megfeleléshez?

Európában átlagosan 5,5-7 évesen kerülnek a gyermekek iskolába. Magyarországon a közoktatási törvény értelmében, 6 éves korára (mely év augusztus 31-ig betölti 6. életévét) válik iskolakötelessé a gyermek.

Az iskolában való teljesítés megnövekedett terhekkel jár. A 45 percig való padban ülés, koncentrálás, az iskolatáska súlya megterheli a nem megfelelően érett szervezetet. Iskolakezdésig be kell következnie egy ún. fejlődési ugrásnak: a megfelelő fizikai erőnlétnek, a testi növekedésnek (legalább 110 cm magasság, 18 kg testsúly), fejlett mozgásnak (az elemi mozgások rendezettségének). A kúszás, mászás, lábujjhegyen járás, sarkon járás, külső talpélen járás, guggoló járás, szökdelés páros lábon és egy lábon, fejemelgetés háton- és hason fekvésben – ezen mozgások hibás végrehajtása idegrendszeri éretlenségre utalhat, ami az olvasás-írás tanulásánál nehézséget okozhat. Az iskolaérett gyermeknek kialakult a ceruzafogása, jobb-balkéz dominanciája valamint stabil a testsémája.

Az iskolaérett gyermeknek kialakult térérzéke van. Meg tudja különböztetni a jobb és baloldalát, képes a szem-kéz megfelelő koordinálása. Alapfeltétele az írás-olvasás tanulásának, hogy a szemével úgy tudja követni a kezét, hogy közben nem a kezére, hanem a leírtakra figyel. Fontos az alak- szín- formaállandóság kialakulása is. Fejletlensége esetén a gyermek nem tudja megfeleltetni a kis és nagybetűket, nem tud nyomtatott szövegről írottra másolni és betűfelismerési nehézségei is lehetnek.

Elengedhetetlen feltétele az iskolaérettségnek a megfelelő problémamegoldó rutin kialakulása, az emlékezet, a figyelem és a feladattudat kialakulása. Hatéves korára a gyermeknek széles körű ismeretekkel kell rendelkeznie az őt körülvevő világról. El kell tudnia helyezni magát az időben és a társadalmi környezetben, ismernie kell személyi adatait, lakhelyét, az évszakok, napszakok, napok váltakozását. Hiányosságai bizonytalanságot, nyugtalanságot vonhatnak maguk után.

Ebben az életkorban új fejlődési lépcső kezdődik. 6-10 éves korban nagyon fontos a gyermek számára a megfelelés, a jó teljesítmény. Az iskolaérett gyermek elvégzi a rábízott feladatokat, kitartó és nem hagyja félbe a tevékenységeit. Ugyanakkor fontos a szociális érettség is: a kapcsolatok kialakításának és fenntartásának készsége a többi gyermekkel, a társas szabályok értése. Az osztályba való beilleszkedés elengedhetetlen feltétele a sikeres iskolai teljesítménynek.

A menni vagy még maradni kérdése fontos döntés elé állít szülőt és óvodát. Ezért is fektetünk különös hangsúlyt a fejlesztésre, a tudatos és módszeres odafigyelésre. A gyermek önbizalma, önértékelése, motivációja, vagyis későbbi fejlődésének megalapozása a tét.

Fontos a kellő átmenet az óvodából az iskolába, a módszeres fejlesztés elengedhetetlen a sikeres iskolakezdéshez.

Szükséges készségek és képességek, amelyekre mind nagy figyelmet fordítunk az iskolaérettség elérése érdekében

Bakırköy evden eve nakliyat Bakırköy nakliyat Bakırköy nakliye Tuzla evden eve nakliyat Tuzla nakliyat Pendik evden eve nakliyat Pendik nakliyat Maltepe evden eve nakliyat Ataşehir evden eve nakliyat Beykoz evden eve nakliyat Acıbadem evden eve nakliyat Bahçeşehir evden eve nakliyat Evden eve nakliyat nakliyat İstanbul evden eve nakliyat Şehirler arası nakliyat Eşya Depolama Çekmeköy nakliyat Eşya depolama Bahçeşehir evden eve nakliyat Sancaktepe evden eve nakliyat Esenler evden eve nakliyat Göztepe evden eve nakliyat Bakırköy evden eve nakliyat Bakırköy nakliyat Esenler nakliyat Esenler Evden Eve Nakliyat Şişli evden eve nakliyat Başakşehir evden eve nakliyat Maltepe evden eve nakliyat Maltepe evden eve nakliyat