„A Mozgáskotta módszer egy új szemléletet érvényesít, miszerint játszva, könnyedén és vidáman tanulunk. A mozgásfejlesztésen túl folyamatos sikerélményhez juttatja a gyermekeket, újabb és újabb mozgásos cselekvésre ösztönzi őket.”
A Magyar Gábor által megálmodott Mozgáskotta módszer egy komplex személyiségfejlesztő eljárás, amely játékos és szórakoztató módon fejleszti a gyermek képességeit életkori sajátosságaihoz igazodva. Nyelvfüggetlen, univerzális játék során egyaránt fejleszti a mozgásos és gondolkodási funkciókat.
A mozgáskotta módszere különösen ajánlott azoknak a 4-8 éves gyerekeknek, akik:
- mozgásfejlesztése ajánlott,
- erőnléte, állóképessége, ügyessége tovább fejleszthető,
- figyelem-, emlékezet-, koncentrációs zavarral küzdenek,
- téri tájékozódása nem pontos,
- szoronganak a testnevelésben nyújtott teljesítményük kapcsán,
- kevésbé köt le a testnevelés „hagyományos” formája.
A mozgáskotta abban az életkorban (fejlődési szinten) segíti a gyermekeket hatékonyan, ahol a verbális és tudatos tanulás még nem, vagy kevésbé jellemző. A módszernek az iskolaelőkészítésben is nagy szerepe van, változatossabbá és szórakoztatóbbá teszi az iskolára való felkészülést.
Mi a célja a mozgáskotta foglalkozásoknak?
Vidám, érdekes, izgalmas és változatos játékok sorozatán keresztül észrevétlenül fejleszti a gyermek mozgását, ügyességét, figyelmét és téri tájékozódását. Emellett fejleszti a számolási készséget, számok tanulását, üteme-, és ritmusérzékelését, színek és formák felismerését. Vagyis a gyermek komplett világérzékelését.
A mozgáskotta módszerű foglalkozások tartalma életkoronként változó.
Kiscsoportos korban kerülnek bevezetésre a színek és különböző szimbólumok (állati alakzatok), amit élvezetes játékokkal egészítenek ki. A gyerekek hamar azonosulnak a kedves állatfigurákkal, színes eszközökkel.
4-5 éves kortól a már jól ismert szimbólumok mentén feladatsort (kottasort) kell végrehajtaniuk a gyerekeknek, kezdetben ez csak néhány jelet tartalmaz, mely ügyességük fejlődésével folyamatosan bővül. Ehhez a későbbiek során ritmusos, számolásos feladatok is társulnak, sőt saját kottasort is szívesen állítanak össze a gyerekek.